loading...
هیئت دانش آموختگان آل یاسین
آل یاسین بازدید : 164 سه شنبه 19 دی 1391 نظرات (0)

بقیع

امام حسن علیه السّلام نخستین فرزند امام على علیه السّلام و فاطمه زهرا (س) است که در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجرى قمرى در مدینه منوره دیده به جهان گشود و با تولد خویش ، در جدش پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سایر اهل بیت علیهم السّلام شادى و نشاط ویژه اى پدید آورد.

پیامبر صلّى اللّه علیه و آله در گوش راست حسن ، اذان و در گوش چپ او اقامه خواند و او را در دامن مهرانگیز خویش قرار داد و دستور داد که در روز هفتم تولدش ، گوسفندى را ذبح کرده و براى وى عقیقه کنند و موى سرش را تراشیده و به وزن او، نقره صدقه کردند

امام حسن علیه السّلام بنا به روایت شیعه و اهل سنت ، شبیه ترین انسان ها...

آل یاسین بازدید : 163 سه شنبه 19 دی 1391 نظرات (1)

امام رضا

مورخين تاريخ ولادت ايشان را به سالهاي 148، 151 و 153 هجري قمري و در روزهاي نوزدهم رمضان، دهم رجب و يازدهم ذي‌القعده ذكر كرده‌اند. در مورد سالروز وفات ايشان نيز اختلاف نظر وجود دارد و محققين وفات ايشان را طي سالهاي 202، 203 و 206 هجري قمري محتمل دانسته‌اند. اما قول مشهور در مورد ولادت آن بزرگوار سال 148 هجري قمري و در خصوص وفات ايشان سال 203 هجري قمري است. با پذيرش چنين اقوالي طول عمر با بركت امام رضا (ع) پنجاه و پنج سال مي‌شود. دوران 200 ساله امام حضرت ثامن‌الائمه(ع) با حكومت پنج ساله هارون الرشيد، سه ساله خلافت محمد امين و 13 ساله زمامداري عبدالله مامون همزمان است. كنيه‌هاي امام رضا ابوالحسن و ابوعلي است و لقبهايي چون رضا، صابر، زكي، ولي، فاضل، صديق، رضي، سراج الله، نورالمهدي، قره‌العين المومنين، كفوالملك، كافي‌الخلق را براي آن حضرت برشمردند. حضرت علي بن موسي‌الرضا (ع) دوران امامت خود را از سال 183 هجري قمري در اوج خفقان سياسي دنياي اسلام و اقتدار حكومت عباسيان آغاز كرد. اين مرحله از دوران زندگي ايشان از تاثيرگذارترين مراحل تاريخ تشيع است، عزيمت اجباري امام به خراسان بنا بر اصرار مامون و پذيرفتن تقاضاي سياسي خليفه عباسي مبني بر در دست گرفتن زمامداري مسلمين و پذيرش منصب ولايتعهدي به اجبار و اكراه از وقايع مشهور تاريخ اسلام است. هجرت تاريخي امام از مدينه به مرو، استقبال گستره شيعيان و هواداران اهل بيت در مسير حركت كاروان آن حضرت و انتشار حديث سلسله الذهب و اقدام به برگزاري نماز عيد فطر و برگزاري جلسات مناظره با علماي اهل كتاب از اين دوره زندگي امام در تاريخ به يادگار مانده است. عاقبت با توجه به اوج‌گيري احساسات مذهبي به نفع امام رضا (ع) و بروز اختلافات خانوادگي در خاندان عباسي، آن امام بزرگوار به دسيسه چيني مامون خليفه عباسي مسموم و به شهادت رسيدند و پيكر مطهر ايشان در حوالي طوس به خاك سپرده شد و اكنون بعد از گذشت ساليان سال اين مزار كعبه اهل ولايت از سراسر جهان است.

آل یاسین بازدید : 661 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (1)

کربلا با انسان حرف می­زند حتی اگرپس چهل روز، چهل سال ، چهار صد سال و حتی هزار و چهارصد سال به زیارت بروی...

کربلا نیز همچون قرآن، ظاهری دارد و باطنی؛ ظاهر آن این است که زمینی است که خوبان درگاه الهی در آن تکه تکه و پاره پاره شدند و خون آن ها هزاران سال، بلکه تا ابد در آن می جوشد و جاری است.

اربعین فرصتی است برای زیارت باطن کربلا، برای این که با معرفت و توجه به کربلا نظر کنیم، نه صرفا با عاطفه و احساس، بلکه با عقل و قلب توأمان.

اما درک باطن کربلا که نه، بطن­های کربلا که از اسرار الهی است، مراتبی دارد.

تشنگی... شاید یکی از اسرار کربلا در «عطش» نهفته است...

خداوند برای همه­ی مطلوب­های عالم کلیدی قرار داده است به نام تشنگی...

هر کس تشنه­ی چیزی باشد، به زودی آن را به دست خواهد آورد. اما تشنگی هم مراتبی دارد؛ هرچه مطلوب بزرگ­تر، قیمتی­تر و دست نیافتنی­تر باشد، طالب باید تشنه­تر باشد.

همه اهل کربلا تشنه بودند، شاید یکی تشنه­ی رسیدن به برگزیدگان الهی، یکی تشنه­ی رزم در کنار امام، یکی تشنه­ی به هلاکت رساندن دشمنان خدا که برای غنایم دندان تیز کرده بودند، یکی تشنه انتقام علی اصغر...

اما در این میان حسین (ع) از همه تشنه­تر بود...

لبیک یا حسین (ع)

مراسم عزاداری هیئت دانش آموختگان آل یاسین در اربعین حسینی، همراه بادعای کمیل و سخنرانی حجه الاسلام بابایی و کمک رسانی به نیازمندان از طریق توزیع شبانه بسته های مواد غذایی

زمان : پنجشنبه 14 دی , ساعت 18 مکان : در دارالقرآن یاسین ، بین آبکوه 23 و 25

 

آل یاسین بازدید : 138 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (1)

بدینوسیله به اطلاع میرساند که پیرو درخواست های دوستان شماره کارت بانک ملت به نام هیئت دانش آموختگان آل یاسین افتتاح گردید. خواهشمند است درهنگام انتقال وجه از صحت شماره کارت اطمینان حاصل فرمایید.

شماره کارت :3671 7008 3377 6104

شماره حساب:4469496666

باتشکر هیئت دانش آموختگان آل یاسین

آل یاسین بازدید : 170 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

یا من هدانی للإیمان من قبل ان اعرف شکر الامتنان” از شکرهای دعای عرفه بود. شکر که من را هدایت کردی در مسیری که ایمان داشته باشم خیلی قبل‌تر از آن که حتی بتوانم به خاطر این لطفت از تو تشکر کنم. خیلی قبل‌تر از آن که بفهمم چرا آدم‌ها می‌آیند اینجا، چرا می‌نشینند، چرا گریه می‌کنند. همان موقع که از این هیئت‌ها و دسته‌ها، فقط لذت بازی‌کردن با بچه‌های دیگر را می‌فهمیدم و شام خوشمزه‌ی مهدیه‌ی بهشهر را و دراز کشیدن روی پای مامان در گرمای حسینیه و یک خواب سبک

الان ولی صبح‌ها دوست دارم زودتر بروم خانه همسایه که زیارت عاشورا می‌خوانند. وقتی که هنوز چند نفری بیشتر نیامده‌اند و کنار همه دیوارها خالی است. دوست دارم دست بزنم به دیوارها که سفت‌ند و روی زمین راه بروم که سفت است و مطمئن و بعد گوشه‌ای بنشینم روبه روی در و ببینم زنان را که دم در می‌ایستند، کفش‌شان را در پلاستیک می‌گذارند، در را باز می‌کنند و یک پایشان را با احتیاط می‌گذارند روی زمین و بعد پای بعدی‌شان را با اطمینان و بعد محکم راه می‌روند تا جایی را پیدا کنند و بنشینند و این لذت در همه وجودم رخنه کند که هیچ کس در این زمین فرونمی‌رود در این زمینی که یک قدم آنطرف‌ترش هیچ‌چیزی سرجای خودش نیست و غوغا است و آشوب است. شکر که من اینجا هستم. در این چهاردیواری که سیاهی حسین دارد و صدای محزون مداح می‌آید و شانه‌های زنان می‌لرزد کافی است همین‌جا بمانم. کافی است بیرون نروم. کافی است باورم شود که در این دنیا هیچ جای امن دیگری برای من نیست. هیچ جای امن دیگری

آل یاسین بازدید : 280 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلاَنِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ


آنان که اموال خویش را در شب و روز, در پنهان و آشکار انفاق میکنند,اجرشان با پروردگارشان است, نه بیمناک میشوند و نه غمگین.(سوره بقره آیه:247)

در این عالم که همه­ی وجود به دور خورشید می­گردد

هر جنبنده­ای که وی را مداری نباشد تا به آن منبع گرما و نورمتصل گردد

از این گردونه چنان فاصله گرفته و خارج می­شود

که ظلمت و سرما برایش چاره­ای جز نابودی باقی نمی­گذارد.

راز خاندان آل محمد(ص) این چنین است... که توسل و توصل به ایشان

همچون همه­ی کائنات و به گرد ایشان گردیدن،

منشأ بهره­مندی از نوری خاموش نشدنی است

و اجتناب و ناتوانی از آن مایه­ی نابودی و فنا...

این است تدبیر خدای لایزال در آفرینش...

هیئت دانش آموختگان آل یاسین پس از گذشت نه سال پی در پی از برگزاری طرح احیای ایلیا (یاری رساندن به نیازمندان از طریق سبدهای کالای ضروری در ماه مبارک رمضان) در دهه­ی کرامت سال 1391 با توسل به آل یاسین، رسماً در قالب هیئت مذهبی شروع به کار کرد و جلسات هفتگی خود را در روزهای چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء و جلسات با دعوت عمومی را در سه شنبه­های آخر ماه (شمسی) برگزار می­نماید و با همتی بیش از پیش رسیدگی به نیازمندان را نقشه­ی راه خود قرار داده است.

در اربعین امسال نیز ، کوله بارمان را برمی گیریم تا باری، هر چند کوچک، از شانه های خسته ی نیازمندان برداریم...

از عموم دوستداران اهل بیت دعوت می­نماییم که به جمع هیئت دانش آموختگان آل یاسین بپیوندند.

 

 

salehipour بازدید : 152 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (2)

اربعین

 

سلام بر ستاره‏های سوخته بر اندام دشت!

سلام بر بدن‏های چاک چاک!

سلام بر خورشیدهای بر نیزه!

سلام بر مظلومیت بر خاک مانده.

سلام بر اربعین!

سلام بر لحظه‏های غریب وصال!

سلام بر لحظه‏ای که تو را از عطر خوش بهشتی‏ات باز شناختم!

سلام بر پیراهنی که بوی غربت مادر را می‏دهد!

سلام بر اجساد مطهری که غریب، بر خاک رها شدند!

سلام بر حنجره خشک و تشنه علی اصغر!

سلام بر خیمه‏های سوخته، بر بدن‏های جدا شده از سر، معصومیت خاکستر شده، سلام بر تو برادر!

چهل وادی دویدم منازل صبر را.

چهل وادی کشیدم بر دوش خود رنج را.

چهل وادی فرو خوردم بغض را.

چهل وادی ویران شدم در خویشتن؛

خراب گشتم برادر، در خرابه‏های شام.

فرو ریختم برادر، در گریه‏های شبانه سه ساله.

زینت پدر را زیر خنده‏های خویش به تاراج بردند.

حرمت فرزندانت را نادیده گرفتند.

چهل وادی صبر کردم، برادر! صبر کردم؛ صبری جمیل برادر؛ «ما رأیت إلاّ جمیلا».

پروانه‏سان سوختم بر گرد خیمه سجاد.

شعله‏ها را درآویختم تا جگرگوشه‏ات را از هیمه آتش بیرون کشیدم.

ذره ذره آب شدم تا کودک هراسانت را از تاریکی‏ها بیرون کشیدم.

هزاران بار مرگ چشیدم تا ضجه‏های داغ‏دیده طفلان را آرام کردم.

هزاران بار بغض فرو خوردم تا از پس دروازه‏های نامردی گذشتم.

ایستادم، برادر؛ همان‏گونه که سزاوار خواهر چون تویی است.

ایستادم؛ سربلند، در اوج شکستگی.

ایستادم و یک به یک پرده‏های نیرنگشان را چون تار عنکبوتی سست، پاره کردم.

ایستادم و مصیبت حنجره‏های خشک را به گوش‏های غفلت‏زده رساندم. ایستادم و چشم‏های کور را به سوختگی خیام، باز کردم.

ایستادم و انگشت‏های ظلم را در جام‏های به خون آلوده شکستم.

چه کسی می‏توانست بعد از این همه رسوایی، صدای حقیقت را بر خاک ترک‏خورده کربلا نشنود؟!

چه کسی می‏توانست بعد از این رسوایی تظلم را نبیند؟! چه کسی می‏توانست بعد از این، مظلومیت تو را انکار کند؟! من

آمدم برادر؛ با یک دنیا حرف‏های ناگفته، با کمری شکسته و گیسوانی به سپیدی نشسته.

من آمدم؛ با دلی داغ‏دیده و اندوهی فراوان و با قلبی سوخته.

حالا منم و تو و رنج چهل روز اسارت که بیش از چهل سال، مرا در هم شکست.

آرام بخواب، برادر! در آرامشی ابدی که خون سرخ تو و یارانت، تا قیامت بر صحنه تاریخ نقش بسته است.

آل یاسین بازدید : 198 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (2)

" هوالحلیم "

مرور حادثه کربلا مرور تاریخ گذشته نیست، حادثه کربلا زنده است، مکرر است، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا...

نظر به تاریخ دو نوع است: یا حصولی است؛ یعنی با واسطه و یا حضوری است؛ یعنی بدون واسطه درک کردن آن.

یکی از اعجازهای تفکر شیعی این است که حادثه­ی کربلا را بدون واسطه و حصولی درک کرده . یعنی شیعیان در حادثه کربلا خود را حاضر می بینند و به جای تک تک حاضران کربلا می نشینند... نه این که تنها ناظر این اتفاقات باشند بلکه خود را در کربلا در بهبوهه حوادث می بینند و گریه و غم و دل تنگی هایشان با زینب کبری و رقیه و عباس و... می آمیزد. با کمکِ کاری که امام حسین در کربلا انجام داده است، شیعه هنر رویارویی با صحنه­ی کربلا را در هر زمان از تاریخ، به دست آورده است. عزاداری و نوحه سرایی شیعه، سفر در زمان است و شاید گذر از قید زمان. درک تاریخ حضوری بسیار نادر است و این چنین است که هرگز نمی­توان تأثیر عاشورا و کربلا را از زندگی شیعه حذف کرد. خدا می­خواسته است با تصویرسازی شهادت عزیزترین بندگانش سپاهی از سراسر تاریخ برای مبارزه­ی حق علیه باطل فراهم سازد.

عزاداری اباعبدالله معجزه­ی شیعه است ، چون برای این که بتوانی از مدینه به مکه بروی، احرام ببندی و طواف کنی، بعد به سوی کوفه حرکت کنی... در کربلا خیمه برپا کنی، با سپاهی عظیم رو برو بشوی که مقابل ات صف کشیده اند، با نامردی نامردان کوفه روبروبشوی و غریب باشی، تشنه باشی و آب ننوشی، بجنگی ، به شهادت برسی، بدن عزیزانت را در آغوش بگیری، کودک شش ماهه مجروح ات را به خاک بسپاری، در فراق محبوبت بسوزی اما کاری جز نظاره نتوانی کرد، اسارت بکشی، ...

برای این همه باید دل بزرگی داشته باشی ، برای حضور در زمانی که همه­ی تاریخ را در خود ادغام کرده است، دلی به بزرگی همه­ی تاریخ...

زیارت عاشورا و عزاداری هیئت دانش آموختگان آل یاسین در سه شنبه شب 28 آذر مصادف با 4 ماه صفر همزمان با نماز مغرب و عشاء

آدرس : مشهد - خیابان آبکوه - بین آبکوه 23و25 - دارالقرآن یاسین

یا علی

هیئت دانش آموختگان آل یاسین

آل یاسین بازدید : 268 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (2)

روستا حسن آباد

تا کنون بارها وبارها از کرامات و یتیم نوازی ائمه معصومین وکمک شبانه آنان به فقرا و نیازمندان شنیده ایم و از کمک سه شب پی در پی خانواده های آسمانی پیشوای متقیان و شان نزول آیه ۸سوره انسان(۱).

وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَاَسِیرًا :و غذا را در عین دوست داشتنش به مسکین و یتیم واسیر انفاق می کنند.

آل یاسین بازدید : 268 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (1)

بسته احیای ایلیا

امام صادق (ع)می فرماید:

«لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ الْکِتابِ وَ النَّبِیِّینَ وَ آتَى الْمالَ عَلى حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبى وَ الْیَتامى وَ الْمَساکِینَ»[۴]

نیکی (تنها) این نیست که به هنگام نماز صورت خود را به سوی مشرق و مغرب کنید بلکه نیکوکار کسی است که به خدا و روز رستاخیز و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیامبران ایمان آورد و مال خود را با تمام علاقه ای که به آن دارد به خویشاوندان و یتیمان و از کارافتادگان و انفاق کند.

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد صندوق قرض الحسنه هیات چیست؟
    نقشه راه

    یاد خدا را همچون حرز سعادت همواره با خود داشته و در دل حفظ كنيد ، تقوا و اجتناب از گناه ، احساس مسئوليت سياسي و اجتماعي ، كسب علم و آگاهي ، آمادگي دائمي براي دفاع از انقلاب و اسلام ، و رفتار انساني و دل نشين با خانواده و معاشران ، توصيه هاي هميشگي من است

    ( مقام معظم رهبری)

    آمار سایت
  • کل مطالب : 216
  • کل نظرات : 261
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 42
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 80
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 118
  • بازدید سال : 1,740
  • بازدید کلی : 142,820