loading...
هیئت دانش آموختگان آل یاسین
آل یاسین بازدید : 111 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

 

ساعت ۱۴:۲۶ روز دوشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۷۳ خورشیدی برابر با عاشواری ۱۴۱۵ هجری قمری و در حالی که رواق ها، صحن ها، بست ها و اطراف مرقد مطهر هشتمین امام معصوم از جمعیت موج می زند و مردم بر افروخته از عشق و ارادت به سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، غرق عزاداری و نوحه سرایی اند، صدای مهیب انفجار ..........

آل یاسین بازدید : 67 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

انسان، به تنهایی در مسیر پر پیچ و خم زندگی، احساس سرگردانی و پوچی خواهد کرد؛ چرا که لحظاتی در زندگی به وجود می ایند که از اسباب و وسایل عادّی، کاری ساخته نیست و آنچه دل انسان را آرام می کند، یاد خداست.1 بروس بارتون می گوید: «هرگز کسی به دستاورد دلپذیری نرسیده است، مگر آن که در گوشه ای از وجود خود، به چیزی برتر از شرایط زمانه، ایمان داشته باشد».2 از این رو، برای به دست آوردن روحیه قوی و رسیدن به هر موفّقیتی، نیاز حتمی انسان، اتّصال به قدرت بی پایان خداوند است. حافظ، این نیاز را چنین توصیف می کند:

تکیه بر تقوا و دانش، در طریقت، کافری است

راهرو، گر صد هنر دارد، توکّل بایدش.

توکّل چیست؟

توکّل، به معنای اعتماد به خداوند در تمام کارها و تکیه بر اراده اوست. امام جواد(ع) می فرماید: «اعتماد بر خداوند متعال، بهای هر چیز گرانی است و نردبان رسیدن به هر بلندی».3 چنین توکّلی، با اعتقاد به این که همه امور، با ......................... 

توکّل باید حقیقی باشد

آثار و فواید بسیار زیاد توکّل، وقتی به دست می اید که مفهوم توکّل، به درستی درک شود. همان طور که گفته شد، توکّل به معنای اتّکا به قدرت خداوند و واگذار کردن نتیجه امور به اوست و اعتقاد به این که هر امری، با اراده خداوند، صورت می گیرد: «ایمان بنده ای، راست نیست، مگر آن که اعتمادش به آنچه در دست خداوند است، بیشتر باشد...................

توکّل و دیگر هیچ؟!

ممکن است برداشت نادرستی از توکّل، این ذهنیت را به وجود آورد که در صورت توکّل بر خدا، دیگر احتیاجی به تلاش و زحمت نیست؛ امّا چنین تصوّری، درست بر خلاف مفهوم توکّل است؛ زیرا توکّل، به معنای واگذار نمودن نتیجه امور به خداوند و راضی بودن بر تقدیرات الهی است و این، وظیفه انسان را................

آل یاسین بازدید : 108 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (6)

هیئت دانش آموختگان آل یاسین در ماه مبارک رمضان سال 1382 توسط جمعی از دانشجویان با هدف اصلی زنده نگاه داشتن، شب زنده داری های مولای متقیان علی (ع) و کمک به ایتام و نیاز مندان ، شروع به کار کرد. تا شاید به این روش هرچند ناچیز دل مستمندان را شاد گرداند. کار گروه در شب های قدر ماه مبارک به صورت توزیع شبانه و مخفیانه بسته مواد غذایی و رساندن بسته ها به مستمندان در مناطق حاشیه ای و اغلب کم بضاعت مالی میباشد.

لازم به ذکر است افرادی که نیاز به کمک رسانی میباشند از قبل توسط گروه شناسایی به دقت انتخاب شده تا این کمک ها به دست نیازمندان واقعی برسد. بعد از گذشت 11 سال و پر و بال گرفتن گروه اقدامات انجام شده جهت برگزاری مراسمات توزیع رنگ و روی بیشتر به خود گرفت تا جایی که در طول سال گذشته 7 سری مراسم احیا برگزار شد. و بسته های مواد غذایی به دست نیاز مندان رسید.  بسته های مواد غذایی که در مراسمات توزیع میشود شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج،روغن، ماکارونی،حبوبات، رب،چایی،قندو.... که مایحتاج حداقل زندگی یک ماه را فراهم می آورد را میباشد. در توزیع بسته ها در شبهای قدر فرد توزیع کننده و فرد کمک شونده هیچگونه رویارویی باهم ندارند و این به دلیل این میباشد که هیچگونه احساس شرم و ناراحتی برای فرد کمک شونده به وجود نیاورد.  در سالهای اولیه گروه با مبالغ ناچیزی شروع به فعالیت نمود، که در سال 92 مبلغ جمع شده و کمک شده به 45 میلیون تومان رسید.  امید میرود در سال جاری با کمک شما بزرگواران بشود هرچند کوچک یاد مولای گرامیمان را زنده نگاه داریم.

 شماره حساب بانک ملت هیئت دانش آموختگان آل یاسین: 4469496666

 شماره  کارت  بانک ملت  هیئت دانش آموختگان آل یاسین :6104337770083671 

آل یاسین بازدید : 101 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

روزی مردی کودک فقیری را دید که درگوشه ای نشسته وازگرسنگی میگرید وباروسری پاره وچرکینش اشکهای خود را پاک میکند.

اوکه این صحنه هارا دید وازناراحتی وعصبانیت روبه آسمان گرفت وبه خدا شکو ه کرد وگفت :خدایا مگر اینو نمی بینی  ؟چرا بهش کمک نمیکنی ؟ وساکت شد.

.ازطرف خدا ندا آمد که بزرگترین کمکی که من به او کرده ام این است که توراخلق کرده ام.

 

آل یاسین بازدید : 105 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

وقتی امام باقر علیه السلام پدرش علی بن الحسین علیه السلام را غسل می داد چشم همراهان او به بدن امام سجاد علیه السلام افتاد و دیدند كه زانوها و سرانگشت پاهای او از زیادی سجده پینه بسته است و كتف او نیز پینه بسته است . به امام باقر علیه السلام عرض كردند پینه بستن پای او از ادامه سجده های مكرر و طولانی است اماشانه های او چرا پینه بسته است ؟ امام علیه السلام فرمود: اگر پدرم نمرده بود چیزی به شما نمی گفتم . روزی........

آل یاسین بازدید : 92 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

بخشش از بهترین ها

یکی از آداب بخشش، انتخاب بهترین چیزها برای انفاق است. خداوند می فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده اید! از اموال پاکیزه ای که به دست آورده اید یا از زمین برای شما بیرون می آوریم، انفاق کنید و به دنبال قسمت های ناپاک برای انفاق نروید؛ در حالی که خودتان حاضر نیستید آن ها را بپذیرید، مگر از روی ناچاری، و بدانید خداوند بی نیاز و شایسته ستایش است». معمر بن خلّاد گوید: ابوالحسن الرضا علیه السلام هر گاه غذا می خورد، ظرفی برایش می آوردند و کنار سفره اش می گذاشتند و حضرت از بهترین غذاهایی که برایش می آوردند، مقداری برمی داشت و در آن ظرف می گذاشت و سپس دستور می داد آن را به فقیران بدهند. ایشان سپس می فرمود: «خدای عز و جل می دانست که هر انسانی توانایی آزاد کردن بنده ای را ندارد، از این رو راه های دیگری هم برای رسیدن به بهشت برای آنان قرار داد».

شناسایی نیازمندان واقعی و انفاق پنهانی

از جمله چیزهایی که درباره انفاق از مؤمنان خواسته شده، این است که به کسانی انفاق کنند که.....

 

آل یاسین بازدید : 92 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

 

انفاق و کمک به محرومان، مفهوم گسترده ای دارد که نه تنها شامل اموال است، بلکه چیزهای دیگری را نیز در بر دارد، خداوند در قرآن کریم، انفاق را چنان تعمیم می دهد که تمام مواهب مادی و معنوی را در برمی گیرد. و آن منحصر به مال نیست، بلکه هدایت، علم، آبروی اجتماعی و سرمایه های معنوی و مادی دیگر را شامل می شود.

امام صادق علیه السلام با برداشت از آیه سوم سوره بقره، گستره انفاق را توسعه داده و می فرمایند: «منظور آن است که از علوم و دانش هایی که به آنها تعلیم داده ایم، نشر می دهند و به نیازمندان می آموزند».

آل یاسین بازدید : 89 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

 

همه روزه روزه بودن، همه شب نماز کردن      همه ساله حج نمودن ، سفر حجاز کردن

ز مدینه تا به کعبه ، سر و پا برهنه رفتن         دو لب از برای لبیک ،  به وظیفه باز کردن

به مساجد و معابد همه اعتکاف جستن         ز ملاهی و مناهی همه  اهترازکردن

شب جمعه ها نخفتن،به خدای راز گفتن        ز وجود بی نیازش طلب نیاز کردن

بخدا که هیچ   کس را ثمر  آنقدر  نباشد          که به روی  نا امیدی در بسته باز کردن

 

آل یاسین بازدید : 99 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

نیمه ی شعبان گل نرگس شکفت / چلچله از شادمانی شب نخفت
آبشار یک لحظه آرام شد ، نریخت / تا که رازش با گل نرگس بگفت
سرو حیران شد از آن فر و جلال / ماه فرو مانده در آن حسن جمال
نیمه شعبان را به شما تبریک عرض می کنیم.

آل یاسین بازدید : 104 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

امام باقر عليه السلام فرمودند:

 شب نيمه‌ي شعبان بعد از ليله القدر، برترين شب‌هاست. خداوند در آن شب فضل خود را به بندگان عطا مي‌فرمايد و ايشان را به كرم خويش مي‌آمرزد.
پس در تقرب جستن به سوي خداي تعالي كوشش كنيدزيرا خداوند به ذات مقدسش قسم ياد فرموده است كه هيچ سائلي را در آن شب از درگاه خود دست خالي برنگرداند مادامي كه خواسته‌ي او معصيت نباشد و خداوند آن شب را به ما اختصاص داده است. پس در دعا و ثنا بر خداي تعالي در آن شب كوشش نماييد.
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند:
در شب نيمه‌ي شعبان روزي‌ها تقسيم مي‌شود و عمر مردم معين مي‌گردد و روندگان به حج نامشان نوشته مي‌شود و خداي تعالي در خلق خود افراد بيشماري را مي‌آمرزد.

دعاي شب نيمه‌ي شعبان

هر كس در شب نيمه‌ي شعبان 21 مرتبه اين دعا را....

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد صندوق قرض الحسنه هیات چیست؟
    نقشه راه

    یاد خدا را همچون حرز سعادت همواره با خود داشته و در دل حفظ كنيد ، تقوا و اجتناب از گناه ، احساس مسئوليت سياسي و اجتماعي ، كسب علم و آگاهي ، آمادگي دائمي براي دفاع از انقلاب و اسلام ، و رفتار انساني و دل نشين با خانواده و معاشران ، توصيه هاي هميشگي من است

    ( مقام معظم رهبری)

    آمار سایت
  • کل مطالب : 216
  • کل نظرات : 261
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 42
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 80
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 132
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 1,744
  • بازدید کلی : 142,824